"אלוהים לא יצר שום מחלה, ללא יצירת התרופה שנגדה, מלבד הזקנה" (מהקוראן)

המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או לטיפול רפואי אישי

יום שישי, 25 במרץ 2011

תכונותיו של המרפא

"אחרי לימודי דת, לימודי רפואה החשובים ביותר, מכיוון שלומדים על גוף האדם והמרפאים הם אלו שחוננו על ידי האלוהים. הרפואה היא הטיפול של הגוף, אבל לא רק לרפא, אלא גם למנוע מחלות". כך פרופסור אלנאסייר מבחריין התחיל את הרצאתו המרתקת על משנתם של אבות רפואת האיסלאם.

פרופסור פייסל אלנאסייר
באלו תכונות ניחן המרפא? הוא מלא בהשראה וביכולת ליצור, חסר מעצורים והגבלות, אינטיליגנטי, בעל חזון, בעל תכונות חיוביות וגישה טובה לאנשים, נקי ועם ריח טוב, מטפל בכולם באופן שווה, עם לב טוב שלא תלוי בגורמים חיצוניים, שאפשר יהיה לסמוך עליו, שלא ירדוף אחרי הממון ושהכסף לא יהווה מטרד עבורו. איבן סינא, מאבות רפואת האיסלאם, כתב שרופא טוב צריך להיות מוצלח, בעל יכולת להקשיב למטופליו, ידע להציע רפואות אלטרנטיביות אחרות, יוכל לעזור ללא תרגול, בעל בטחון עצמי והחדרת תקווה במטופליו, ושידע לא לתת תרופות חזקות מידי עם השפעות משנה על המוח או על הלב. מרפא ניחן בידע תאורטי מקריאת ספרים חדשים ועתיקים, הוא אחד שאוהב לקרוא באופן תדיר וגם בעל ידע פרקטי שרכש מניסיון וטיפול באנשים. למרפא מטופלים רבים, שהוא צריך לסלוח להם למרות שהם עצבניים ולעיתים לא קלים. המרפא צריך להיות נקי פנימה בנשמתו וגם בחיצוניותו. הוא צריך להיות בעל ידע במדעי הטבע, הדת והרפואה. המרפא גם צריך לדבוק בדת שלו (פרופ' אלנאסייר מתייחס לכל הדתות), כי כך מובטח שהוא הולך בדרך טובה ולבו נקי. מחשבתו צריכה להיות חדה, אסור לו לשתות אלכוהול ולעשות דברים לא מוסריים.

איבן סינא 980-1037 לספירה
אל ראזי, מגדולי המרפאים המוסלמים, כתב שכאשר בוחנים את המרפא בודקים את הרקע האקדמי ואת האמונה הדתית שלו. אם הוא אדם מאמין, זה מאוד חשוב. המרפא צריך גם להזהר לא להיות גס רוח עם מטופליו. וכן הוא אינו יכול לייעץ למטופליו מבלי שהוא עצמו תרגל את הטפותיו: אם הוא מעשן, הוא לא יכול לייעץ להפסיק לעשן. המרפא צריך להגות באלוהים באופן קבוע, כי אלוהים הוא זה שמפעים את הלב 60 פעמים בדקה, מהלידה ועד המוות.

מרפאים Hakims
"אין מחלה בעולם שאין לה תרופה, ואם אתה עושה משהו, תעשה אותו בדרך הטובה ביותר" (מוחמד)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה