"אלוהים לא יצר שום מחלה, ללא יצירת התרופה שנגדה, מלבד הזקנה" (מהקוראן)

המידע בבלוג זה נועד להגביר את המודעות על רפואה טבעית, ואיננו מהווה תחליף לאבחנה או לטיפול רפואי אישי

יום שבת, 26 במרץ 2011

צמחי מרפא מתקופת יוון העתיקה

לא רחוק מהאוניברסיטה נמצאת יחידת המחקר של רפואת האיסלאם. בכבוד רב התקבלתי על ידי החוקרים שמיהרו להצטלם איתי ולהרעיף עליי מידע על הגילויים האחרונים בתחום רפואת האיסלאם. בגן הבוטני הם מגדלים מינים שונים של צמחי מרפא, אשר על פי סקרים אתנובוטניים ומחקרים קליניים נמצאו יעילים לטיפול במחלות שונות של הגוף והנפש.














פרחי היביסקוס אדומים ויפים מסדירים את הווסת ומפחיתים כאבי מחזור, מטפלים בשיעול והצטננות וכן בבעיות עור. פרח אדמדם אחר, שמעטים מודעים לתכונותיו הרפואיות ומייחסים את רובן לפרי בלבד, הוא הרימון. מספר פרחים בחליטה לטיפול בשלשול ובתולעי מעיים (לילדים: שלושה פרחים כחליטה פעמיים ביום). פרח הנימפאה הלבנה, שיופייה מחסיר פעימה מלבי, כסירופ טובה לטיפול במצבים של שיעול וחום. פרח לבן יפייפה נוסף הוא שיח שאנדמי להודו Adhatoda zeylanica. חליטה מעליו מכייחת וגם כן מטפלת בשיעול (הצבע הלבן של הפרחים, על פי "תורת החתימות", מתקשר לליחה ולמרה הלבנה).

פרח הרימון
פרח ההיביסקוס



  
Adhatoda zeylanica
פרח הנימפאה
























עץ המור, ששמו נקשר בקדושה וטהרה עוד מתקופות קדומות, כקטורת "המור והלבונה", נמצא בהודו כמין Commiphora wightii. השרף שלו משמש להורדת משקל, לטיפול ברמה גבוהה של כולסטרול בדם ועצירות. עץ אחר שגם אנדמי להודו הוא   Terminalia chebula. פירותיו היבשים משמשים גם כן לטיפול בעצירות ולהקלת פעולת העיכול. ומנגד, זרעיו של הלחך (שכה נפוץ בארצנו) יטיבו עימנו במצבים של שלשול. ואל נשכח את השומר, שגם גדל בר, ומקל מאוד על פעולת העיכול וטוב לטיפול במצבים של גזים. לא פלא, שאחרי כל ארוחה מסורתית הודית, מגישים צלחת עם זרעי שומר לנישנוש...

Terminalia chebula
Commiphora wightii













 
 לחך Plantago 


שומר













מחלת עור נפוצה בהודו היא הבהרת או לויקודרמה (Vitiligo), המאופיינת באזורים בעור שמאבדים את צבעם ונעשים לבנים. לשם כך הם מגדלים שדה של קמומיל, שניכר כי הוא מטפל במחלה, וכן גם בנשירת שיער מקומית (אלופציה). צמח אחר לטיפול בבהרת הוא השרעול (Psoralea corylifolia), אשר משרים את זרעיו הבשלים (השחורים) בחומץ לשימוש חיצוני על העור.

זרעי שרעול
שרעול
צמחים אשר שנויים במחלוקת בעולם המערבי, תופסים חלק חשוב במזרח וברפואת האיסלאם. הדטורה נחשבת כצמח רעיל ומעורר הזיות, אולם בשל השפעתה על מערכת העצבים המרכזית, משתמשים בזרעיה לשיכוך כאבים מקומי וכסם הרגעה. לא פלא שיצא לה מוניטין לטיפול בבעיות נפשיות ובחוסר שינה. ויותר מכך היא נחשבת גם כמעורר מיני. המריחואנה (קנאביס) שנחשב כסם לא חוקי, אולם הותר לשימוש רפואי בארץ בחולי סרטן, מטפל גם כן בנדודי שינה ומעורר מיני עדין. ויתניה משכרת ("אשווגנדה", בסנסקריט) בעלת מקום של כבוד בהודו ונוסף על שלל תכונותיה הרפואיות, שורשיה נחשבים גם כמעוררים מינית.

ויתניה משכרת

זרעי דטורה




והקנאביס הידוע


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה